Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
Mémoire
VIEW 88 | DOWNLOAD 6

Learning Through Projects - The Importance of a Project-based Instruction in order to Learn a Foreign Language

Télécharger
Michiels, Anaïs ULiège
Promoteur(s) : Simons, Germain ULiège ; Delville, Michel ULiège
Date de soutenance : 26-aoû-2020/5-sep-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/10646
Détails
Titre : Learning Through Projects - The Importance of a Project-based Instruction in order to Learn a Foreign Language
Titre traduit : [fr] L'importance d’une pédagogie par projet dans l’apprentissage d’une langue étrangère.
Auteur : Michiels, Anaïs ULiège
Date de soutenance  : 26-aoû-2020/5-sep-2020
Promoteur(s) : Simons, Germain ULiège
Delville, Michel ULiège
Membre(s) du jury : Romero-Muñoz, Eloy ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 110
Mots-clés : [en] project-based instruction
[en] Foreign Language
[en] Active pedagogy
Discipline(s) : Arts & sciences humaines > Langues & linguistique
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Grand public
Autre
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en langues et lettres modernes, orientation générale, à finalité didactique
Faculté : Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres

Résumé

[en] This dissertation will analyse the importance of a project-based instruction in order to learn a foreign language. Indeed, in a society that never stops seeking the best teaching methodology, it seemed obvious to dig deeper into one of the most valued and controversial pedagogy of the moment. Undoubtedly, this collective and ‘so-called’ emancipatory approach has necessarily hidden aspects. So, in order to provide a general picture of it, this work will take place in two different stages: on the one hand, it will reflect the whole state of the art and compare different theories about this particular education; on the other hand - in view of the lack of resources - it will take the form of a journalistic report with information directly verified on the spot, notably from Leonie Waha College. To put it in a nutshell, this study will try to take a critical look at the project-based methodology and bring to light the possible gains and losses regarding the acquisition of a second language and, may add some original key elements.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access MICHIELS Anais - Learning Through Projects .pdf
Description: -
Taille: 2 MB
Format: Adobe PDF
File
Access Erratum_MICHIELS Anais - Learning Through Projects .pdf
Description: -
Taille: 153.4 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Michiels, Anaïs ULiège Université de Liège > Master lang. & lettres mod, or. gén., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Romero-Muñoz, Eloy ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Département de langues modernes : ling., litt. et trad.
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Nombre total de vues 88
  • Nombre total de téléchargements 6










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.