Does integrated reporting truly address sustainability issues ? A comparative analysis with sustainability reporting
Pitchot, Emilie
Promoteur(s) :
Xhauflair, Virginie
Date de soutenance : 2-sep-2020/8-sep-2020 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/10752
Détails
Titre : | Does integrated reporting truly address sustainability issues ? A comparative analysis with sustainability reporting |
Titre traduit : | [fr] Le reporting intégré répond-t-il réellement aux enjeux de développement durable ? Une analyse comparative avec les rapports RSE |
Auteur : | Pitchot, Emilie ![]() |
Date de soutenance : | 2-sep-2020/8-sep-2020 |
Promoteur(s) : | Xhauflair, Virginie ![]() |
Membre(s) du jury : | Bay, Maud ![]() Schumesch, Patrice ![]() |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 99 |
Mots-clés : | [fr] integrated reporting [fr] sustainability reporting [fr] nonfinancial information [fr] stakeholder theory [fr] stewardship theory |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Comptabilité & audit |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en management des entreprises sociales et durables |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[fr] This master thesis sought to materialize the nexus between integrated reporting and some standards of sustainability reporting by building a grid that includes principles and metrics from GRI, SASB and IR. It aims to shed light on the added value of integrated reporting in comparison to sustainability reporting by identifying distinctive features and exploring consequences for businesses and capital markets.
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APA
Pitchot, E. (2020). Does integrated reporting truly address sustainability issues ? A comparative analysis with sustainability reporting. (Unpublished master's thesis). Université de Liège, Liège, Belgique. Retrieved from https://matheo.uliege.be/handle/2268.2/10752
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L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
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