Accueil des familles immigrées et allophones durant la transition en accueil/1ère dans les écoles maternelles en Fédération Wallonie-Bruxelles : Étude de cas
Al Jammal, Line
Promotor(s) : Pirard, Florence
Date of defense : 31-Aug-2020/8-Sep-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/10775
Details
Title : | Accueil des familles immigrées et allophones durant la transition en accueil/1ère dans les écoles maternelles en Fédération Wallonie-Bruxelles : Étude de cas |
Author : | Al Jammal, Line |
Date of defense : | 31-Aug-2020/8-Sep-2020 |
Advisor(s) : | Pirard, Florence |
Committee's member(s) : | Jamin, Virginie
Pools, Elodie |
Language : | French |
Number of pages : | 232 |
Keywords : | [fr] immigrées [fr] allophone famille enfant transition diversité pratiques transitionnelles |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Education & instruction |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences de l'éducation, à finalité spécialisée en enseignement |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Psychologie, Logopédie et Sciences de l’Education |
Abstract
[fr] Ce mémoire a pour objectif de comprendre la problématique de la transition vécue par les familles allophones lors de la rentrée à l'école maternelle, en accueil/1ère, en d'autres termes, l'accueil de la diversité de ces familles.
File(s)
Document(s)
Erratum_s130857ALJAMMALline2020memoire.pdf
Description: -
Size: 251 kB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 251 kB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.