Le marché de l'édition de livres sur les jeux vidéo Le cas de la maison Pix'n Love
Govers, Marion
Promotor(s) : Barnabé, Fanny
Date of defense : 20-Jan-2021/23-Jan-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/11085
Details
Title : | Le marché de l'édition de livres sur les jeux vidéo Le cas de la maison Pix'n Love |
Author : | Govers, Marion |
Date of defense : | 20-Jan-2021/23-Jan-2021 |
Advisor(s) : | Barnabé, Fanny |
Committee's member(s) : | Krywicki, Boris
Marczewski, Philippe |
Language : | French |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Multidisciplinary, general & others Arts & humanities > Literature |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en communication, à finalité spécialisée en édition et métiers du livre |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Ce mémoire est une étude de cas portant sur la maison d'édition spécialisée Pix'n Love qui publie des livres sur le jeu vidéo. Nous y examinons sa ligne éditoriale, son rapport au jeu vidéo et son inscription dans ce marché de niche, notamment face à Omaké Books et Third Editions, deux maisons concurrentes.
File(s)
Document(s)
s121878MémoireMarionGovers2019_2020.pdf
Description: -
Size: 4.03 MB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 4.03 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.