L'hétérolinguisme dans la littérature francophone de Belgique, à travers les œuvres de Caroline De Mulder, Frédéric Saenen, Nathalie Skowronek et In Koli Jean Bofane
Dechêne, Ludivine
Promotor(s) :
Denis, Benoît
Date of defense : 18-Jan-2021/23-Jan-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/11201
Details
Title : | L'hétérolinguisme dans la littérature francophone de Belgique, à travers les œuvres de Caroline De Mulder, Frédéric Saenen, Nathalie Skowronek et In Koli Jean Bofane |
Author : | Dechêne, Ludivine ![]() |
Date of defense : | 18-Jan-2021/23-Jan-2021 |
Advisor(s) : | Denis, Benoît ![]() |
Committee's member(s) : | Demoulin, Laurent ![]() Purnelle, Gérald ![]() |
Language : | French |
Number of pages : | 124 |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Languages & linguistics Arts & humanities > Literature |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en langues et lettres françaises et romanes, orientation générale, à finalité approfondie |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Travail de fin d'étude en langues et lettres françaises et romanes, portant sur l'explication de textes à partir de la notion d'hétérolinguisme au sein de quatre œuvres du répertoire contemporain de littérature francophone de Belgique.
File(s)
Document(s)


Description:
Size: 1.42 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
APA
Dechêne, L. (2021). L'hétérolinguisme dans la littérature francophone de Belgique, à travers les œuvres de Caroline De Mulder, Frédéric Saenen, Nathalie Skowronek et In Koli Jean Bofane. (Unpublished master's thesis). Université de Liège, Liège, Belgique. Retrieved from https://matheo.uliege.be/handle/2268.2/11201
Chicago
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.