Entre institution conservatrice et structure publique moderne, étude des dimensions et indicateurs des différentes bureaucratisations de la Province de Liège
Hadzi Pop Mitev, Trajko
Promotor(s) : Schoenaers, Frédéric
Date of defense : 18-Jan-2021/22-Jan-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/11275
Details
Title : | Entre institution conservatrice et structure publique moderne, étude des dimensions et indicateurs des différentes bureaucratisations de la Province de Liège |
Author : | Hadzi Pop Mitev, Trajko |
Date of defense : | 18-Jan-2021/22-Jan-2021 |
Advisor(s) : | Schoenaers, Frédéric |
Committee's member(s) : | Lejeune, Aude |
Language : | French |
Keywords : | [fr] bureaucratisation [fr] rationalité [fr] service public |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Sociology & social sciences |
Target public : | Researchers Professionals of domain |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences du travail |
Faculty: | Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales |
Abstract
[fr] Au moment où les institutions publiques nationales et locales sont remises en question par les citoyens et par les politiques, celles-ci élaborent des transformations, des modernisations et mettent en place des processus de bureaucratisations afin de rationaliser leurs ressources humaines et financières. Le présent travail a voulu explorer et mettre en évidence les différentes dimensions et indicateurs menant à ces bureaucratisations au sein de l’institution publique Province de Liège.
File(s)
Document(s)
mémoire S.HADZIPOPMITEVWORDpdfverofié.pdf
Description:
Size: 7.28 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 7.28 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.