Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 88 | DOWNLOAD 17

RADIO ACTIVE : une série de podcasts académiques à visée pédagogique

Download
Maigné-Carn, Astrid ULiège
Promotor(s) : Vanesse, Marc ULiège
Academic year : 2019-2020 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/11299
Details
Title : RADIO ACTIVE : une série de podcasts académiques à visée pédagogique
Translated title : [fr] RADIO ACTIVE : une série de podcasts académiques à visée pédagogique
Author : Maigné-Carn, Astrid ULiège
Advisor(s) : Vanesse, Marc ULiège
Committee's member(s) : Louis, François ULiège
Leduc, Laurent ULiège
Language : French
Number of pages : 95
Keywords : [fr] pédagogie, journalisme, podcast, enseignement, radio
Discipline(s) : Arts & humanities > Multidisciplinary, general & others
Target public : Professionals of domain
Student
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en journalisme, à finalité spécialisée en investigation multimédia
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Ce mémoire a pour ambition de proposer une série de podcasts académiques à visée pédagogique aux étudiants de journalisme afin qu'ils bénéficient d'un soutien scolaire dans la pratique professionnelle du journalisme radio.


File(s)

Document(s)

File
Access Mémoire_AstridMaigné-Carn.pdf
Description: -
Size: 1.05 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access EPISODEITW_MÉMOIREAstridMaigné-Carn.wav
Description: null
Size: 194.88 MB
Format: WAV
File
Access EPISODEREPORTAGE_MÉMOIREAstridMaigné-Carn.wav
Description: null
Size: 143.48 MB
Format: WAV

Author

  • Maigné-Carn, Astrid ULiège Université de Liège > Master journ., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 88
  • Total number of downloads 17










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.