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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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MASTER THESIS
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Profiling consumers based on their choice of payment method in physical stores in Belgium. An empirical application.

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Walczynski, Justine ULiège
Promotor(s) : Schoenmaeckers, Jérome ULiège
Date of defense : 23-Jun-2021/25-Jun-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/11503
Details
Title : Profiling consumers based on their choice of payment method in physical stores in Belgium. An empirical application.
Translated title : [fr] Profiler les consommateurs en fonction de leur choix de mode de paiement dans les magasins physiques en Belgique : une application empirique
Author : Walczynski, Justine ULiège
Date of defense  : 23-Jun-2021/25-Jun-2021
Advisor(s) : Schoenmaeckers, Jérome ULiège
Committee's member(s) : Artige, Lionel ULiège
Copée, Pierre ULiège
Language : English
Number of pages : 100
Keywords : [en] Payment choices
[en] Individual characteristics
[en] Economic components
[en] (Contactless) Debit/credit card
[en] Mobile- and wearable payments
[en] Physical stores
[en] Empirical application
Discipline(s) : Business & economic sciences > Special economic topics (health, labor, transportation...)
Target public : Researchers
Student
General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sciences économiques, orientation générale
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[en] This master thesis explores what the individual characteristics and economic components are that make consumers choose their payment method when finalizing their transaction in physical stores in Belgium. In other words, this paper aims to enlighten consumers about the individual (gender, age, education and personal income, geographical location of main residence and consumer’s preferences) and economic reasons (product prices, innovation, consumer inertia, information disclosure, pain of paying/impulse buying and a pandemic), behind the choice of their usual payment method for in-store payments in Belgium. An empirical analysis was conducted, by carrying out a survey among the Management School of the University of Liège, namely HEC. An overview will be given of the followed procedure that led to the empirical findings and a contingency table, correlation table and linear regression will be presented to test the hypotheses in the literature review.

[fr] Ce mémoire de master explore quelles sont les caractéristiques individuelles et les composantes économiques qui font que les consommateurs choisissent leur mode de paiement lors de la finalisation de leur transaction dans les magasins physiques en Belgique. En d'autres termes, ce mémoire vise à éclairer les consommateurs sur les raisons individuelles (sexe, âge, éducation et revenu personnel, localisation géographique de la résidence principale et préférences du consommateur) et économiques (prix des produits, innovation, inertie du consommateur, divulgation d'informations, douleur de payer/achat impulsif et pandémie), qui sous-tendent le choix de leur mode de paiement habituel pour les paiements en magasin en Belgique. Une analyse empirique a été menée, en réalisant une enquête auprès de la Management School de l'Université de Liège, à savoir HEC. Un aperçu sera donné de la procédure suivie qui a conduit aux résultats empiriques et un tableau de contingence, un tableau de corrélation et une régression linéaire seront présentés pour tester les hypothèses de la revue de littérature.


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Author

  • Walczynski, Justine ULiège Université de Liège > Master. sc. éco., or. gén.

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