Feedback

Faculté d'Architecture
Faculté d'Architecture
MASTER THESIS
VIEW 76 | DOWNLOAD 87

Claude Parent : du degré perçu au degré conçu. Contribution à la compréhension de la réception de l'oblique dans la culture architecturale.

Download
Thiry, Camille ULiège
Promotor(s) : Dawans, Stéphane ULiège
Date of defense : 10-Jun-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/11824
Details
Title : Claude Parent : du degré perçu au degré conçu. Contribution à la compréhension de la réception de l'oblique dans la culture architecturale.
Author : Thiry, Camille ULiège
Date of defense  : 10-Jun-2021
Advisor(s) : Dawans, Stéphane ULiège
Committee's member(s) : Coq, Maxime ULiège
Bodart, Céline 
Language : French
Number of pages : 98
Keywords : [fr] Claude Parent
[fr] Paul Virilio
[fr] oblique
[fr] déconstructivisme
[fr] réception
[fr] rhétorique
[fr] Architecture Principe
Discipline(s) : Engineering, computing & technology > Architecture
Target public : Student
General public
Other
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme
Faculty: Master thesis of the Faculté d'Architecture

Abstract

[fr] Ce travail essaye de mettre en lumière la manière dont la théorie de l’oblique de Claude Parent s’est peu à peu intégrée dans le domaine architectural. Ces clefs de lecture se basent sur différentes théories littéraires et philosophiques.


File(s)

Document(s)

File
Access Mémoire_CamilleThiry_s161108.pdf
Description: -
Size: 20.22 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Thiry, Camille ULiège Université de Liège > Master archi., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Coq, Maxime ULiège Université de Liège - ULiège > Département d'Architecture > Faculté d'Architecture
    ORBi View his publications on ORBi
  • Bodart, Céline
  • Total number of views 76
  • Total number of downloads 87










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.