What is the impact of Instagram influencers on women's brand consumption in Belgium?
Leclercq, Lara
Promoteur(s) :
Herbillon, Marie
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Gilson, Benoît
Date de soutenance : 14-jui-2021/24-jui-2021 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/12063
Détails
| Titre : | What is the impact of Instagram influencers on women's brand consumption in Belgium? |
| Titre traduit : | [fr] Quel est l'impact des influenceurs Instagram sur la consommation de marques des femmes en Belgique? |
| Auteur : | Leclercq, Lara
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| Date de soutenance : | 14-jui-2021/24-jui-2021 |
| Promoteur(s) : | Herbillon, Marie
Gilson, Benoît |
| Membre(s) du jury : | Van Linden, An
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| Langue : | Anglais |
| Nombre de pages : | 128 |
| Mots-clés : | [fr] marketing d'influence, Instagram, influenceur, réseaux sociaux, consommation, marques [en] influencer marketing, Instagram, influencer, social media, brands, consumption, marketing |
| Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Marketing Sciences sociales & comportementales, psychologie > Communication & médias |
| Public cible : | Chercheurs Professionnels du domaine Etudiants Grand public |
| Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
| Diplôme : | Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en communication économique et sociale |
| Faculté : | Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres |
Résumé
[en] The purpose of this dissertation was to investigate the relationship that connects women’s brand consumption to Instagram influencers and brands via influencer marketing in Belgium. The results of the analysis aims to give a clearer perspective of the impact they have on one another but as well on how to use more efficiently influencer marketing in Belgium, in the interest of both brand managers and influencers. This research was restricted to the comparison of opinions from 390 women living in Belgium, four brands and four influencers.
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L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
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