Analyse de l'implémentation de l'économie circulaire au sein du groupe Eloy.
Fauconnier, Mélissa
Promotor(s) : Bleus, Hélène
Date of defense : 1-Sep-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/12684
Details
Title : | Analyse de l'implémentation de l'économie circulaire au sein du groupe Eloy. |
Translated title : | [en] Analysis of the implementation of the circular economy in the Eloy Group |
Author : | Fauconnier, Mélissa |
Date of defense : | 1-Sep-2021 |
Advisor(s) : | Bleus, Hélène |
Committee's member(s) : | Mertens de Wilmars, Sybille |
Language : | French |
Number of pages : | 111 |
Keywords : | [fr] Économie circulaire [fr] Déconstruction [fr] Béton [fr] Plastique |
Discipline(s) : | Business & economic sciences > Economic systems & public economics Business & economic sciences > Special economic topics (health, labor, transportation...) |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences de gestion (Horaire décalé) |
Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Le travail aura pour but d'analyser l'intégration de l'économie circulaire au sein du groupe Eloy et d'en voir son intérêt. Le travail relatera une partie théorique (économie des déchets et circulaires) et une partie analyse de cas (économie circulaire au sein du groupe Eloy).
File(s)
Document(s)
Mémoire_MélissaFauconnier_s182535.pdf
Description: -
Size: 1.81 MB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 1.81 MB
Format: Adobe PDF
Erratum_Mémoire_MélissaFauconnier_s182535.pdf
Description: -
Size: 1.81 MB
Format: Adobe PDF
Description: -
Size: 1.81 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.