Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire

(Re)defining the strategy and positioning of Facilicom

Télécharger
van Dommelen, Sem ULiège
Promoteur(s) : Fredebeul-Krein, Markus ULiège
Date de soutenance : 4-sep-2021 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/12739
Détails
Titre : (Re)defining the strategy and positioning of Facilicom
Auteur : van Dommelen, Sem ULiège
Date de soutenance  : 4-sep-2021
Promoteur(s) : Fredebeul-Krein, Markus ULiège
Membre(s) du jury : Pauwels, Piet 
Langue : Anglais
Nombre de pages : 132
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Stratégie & innovation
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en MBA (Horaire décalé)
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] The purpose of this dissertation was to formulate strategic recommendations for facility service providers, more specifically multi-service providers, after performing a thorough industry analysis. We used Porter’s Five Competitive Forces model to analyze the industry and performed a PESTEL analysis to determine possible macro-economic influences. The scope of our research was the Belgian market for FM multi-service providers. We define an FM multi-service provider as an organization that is able to provide most main FM services directly or through their subsidiaries. Our results indicated that the power of buyers is strong, rivalry among competitors is quite high, threat of entry and threat of substitutes are mediocre and the power of suppliers is the weakest force. We found the strongest macro-economic impact coming from economic, technological and socio-cultural variables. Our conclusion is that the market currently is profitable if players chose the right positioning. The main drivers for future change are technological developments, market growth and projected shortage in FM professionals. The most competitive advantage can be gained by identifying ways to differentiate successfully from competitors and aligning own services to meet market needs.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Sem_van_Dommelen_thesis_20210816.pdf
Description: -
Taille: 4.19 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • van Dommelen, Sem ULiège Université de Liège > CU - Open Borders MBA

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Pauwels, Piet








Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.