Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 16 | DOWNLOAD 1

Vergelijkende studie van het verworven niveau naar gelang van de gekozen opleiding: Onderzoek naar de beheersing van de woordvolgorde in de Nederlandse samengestelde zinnen door Franstalige leerders

Download
Masset, Marion ULiège
Promotor(s) : Perrez, Julien ULiège
Date of defense : 25-Aug-2021/4-Sep-2021 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/12907
Details
Title : Vergelijkende studie van het verworven niveau naar gelang van de gekozen opleiding: Onderzoek naar de beheersing van de woordvolgorde in de Nederlandse samengestelde zinnen door Franstalige leerders
Translated title : [fr] Etude comparative du niveau acquis en fonction de la formation choisie: Enquête sur la maîtrise de l'ordre des mots dans les phrases complexes néerlandaises par les apprenants francophones.
Author : Masset, Marion ULiège
Date of defense  : 25-Aug-2021/4-Sep-2021
Advisor(s) : Perrez, Julien ULiège
Committee's member(s) : Rasier, Laurent ULiège
Etienne, Martine ULiège
Language : Dutch
Number of pages : 121
Keywords : [en] CLIL
[en] Classical education
[en] Word order
[en] Dutch complex sentences
[en] French learners
Discipline(s) : Arts & humanities > Languages & linguistics
Target public : Researchers
Professionals of domain
Student
General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en langues et lettres modernes, orientation germaniques, à finalité didactique
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[en] The aim of this research is to measure the acquired language level of different groups of French-speaking students at the end of their Dutch language education. Therefore, I compared the level of students who chose to follow the CLIL programme with that of students who chose a more traditional language education (6 years of Dutch or 4 years). In order to do so, I decided to analyse how each group of students organised words in Dutch complex sentences. This study shows some surprising results, especially with regard to the difficulties encountered by learners who followed the CLIL programme.


File(s)

Document(s)

File
Access Mémoire MaThéO.pdf
Description:
Size: 2.76 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Masset, Marion ULiège Université de Liège > Master lang. & lettres mod., or. germ. à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Rasier, Laurent ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Langue et linguistique néerlandaises
    ORBi View his publications on ORBi
  • Etienne, Martine ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Département de langues modernes : ling., litt. et trad.
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 16
  • Total number of downloads 1










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.