Feedback

Browse the master thesis of degree Master en langues et lettres modernes, orientation germaniques, à finalité didactique by
Master thesis submitted (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 46
  TitleAuthor(s)Year(Co)Promotor(s)
Access icon Spreekvaardigheid in het vreemdetaalonderwijs: hoe leerkrachten Engels en Nederlands het aanwenden en beoordelenHalleux, Armelle2022Perrez, Julien ULiège
Access icon The Representation of Hyper-surveillance in Dystopian Novels and Contemporary SocietyTesta, Sami2022Delville, Michel ULiège
Access icon Counterbalancing Single Stories on Migration: The Subversion of Stereotypical Representations in Chika Unigwe’s Better Never Than LateMathieu, Augustin2022Tunca, Daria ULiège
Access icon 'Kon de dood van een dader het leed van de slachtoffers verlichten?': Een vergelijkende lectuur van Berti Persoons' Oorlog in een koffer (2018) en Vlucht naar de hemel (2021)Piron, Sarah2022Steyaert, Kris ULiège
Access icon De functie van natuur en landschap in Heren van de thee (1992) en De verborgen bron (1950) van Hella S. HaasseCollard, Elsie2022Steyaert, Kris ULiège
Access icon The Representation of Social Classes in Sir Arthur Conan Doyle's Sherlock HolmesBodson, Romane2022Romdhani, Rebecca ULiège
Access icon How Is History Told Today? Changing Representations of America's Past in Lin-Manuel Miranda's HamiltonTromme, Valentine2022Delville, Michel ULiège
Access icon The Female Gothic in Jane Austen's Northanger Abbey and Charlotte Dacre's ZofloyaCastelli, Romane2022Delville, Michel ULiège
Access icon The South African Dream: Representations of the "Rainbow Nation" in Damon Galgut's The Good Doctor (2003) and The Impostor (2008)Di Lillo, Nicolas2022Delrez, Marc ULiège
Access icon Misogyny in Shakespeare's Problem PlaysGenot, Justine2022Delrez, Marc ULiège
Access icon Poetry film in the language classroom: its benefits for language teaching and its use in the Federation Wallonia-BrusselsSimon, Paul2021Simons, Germain ULiège; Delville, Michel ULiège
Access icon The use of free access and tandem learning in English/foreign language teachingBerg, Célia2021Simons, Germain ULiège; Van Linden, An ULiège
Access icon The explicit teaching of reading comprehension strategies in foreign language secondary-school classesCutaia, Claire2021Simons, Germain ULiège; Ledent, Bénédicte ULiège
Access icon The use of video in the foreign language classroom: literature review and report from the fieldDagci, Ebru2021Simons, Germain ULiège; Van Linden, An ULiège
Access icon Divided by a Common Language: A Survey-Based Analysis of the Linguistic Norm in the EFL Classroom in the Wallonia-Brussels FederationSchroyen, Nicolas2021Brems, Lieselotte ULiège; Simons, Germain ULiège
Access icon Het gebruik van (meta)cognitieve strategieën voor de luistervaardigheid in het onderwijs in Franstalig BelgiëBauvir, Mégane2021Simons, Germain ULiège; Rasier, Laurent ULiège
Access icon Suicide in Caribbean Women's WritingMarrini-Lovenfosse, Elisa2021Romdhani, Rebecca ULiège
Access icon Vergelijkende studie van het verworven niveau naar gelang van de gekozen opleiding: Onderzoek naar de beheersing van de woordvolgorde in de Nederlandse samengestelde zinnen door Franstalige leerdersMasset, Marion2021Perrez, Julien ULiège
Access icon Memory in R. S. A. Garcia's Lex TalionisPaulus, Charline2021Romdhani, Rebecca ULiège
Access icon Gender-gerelateerde taalverschillen. Kan er anno 2021 nog sprake zijn van taalverschillen tussen mannen en vrouwen?Le Boulengé, Ofelia2021Rasier, Laurent ULiège
Master thesis submitted (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 46


25
21
10
14
13
9
25
18
6
1
46
10
7
5
5
4
46
46
24
18
4