Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
MASTER THESIS
VIEW 44 | DOWNLOAD 16

Mémoire-projet, (partim Mémoire)

Download
Valkenborgh, Mathieu ULiège
Promotor(s) : Standaert, Willem ULiège
Date of defense : 13-Jun-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/14102
Details
Title : Mémoire-projet, (partim Mémoire)
Translated title : [fr] TRAVERSER LA CRISE DE LA PANDÉMIE DE COVID-19 : QU'EST-CE QU'UNE BONNE COMMUNICATION EXTERNE ?
Author : Valkenborgh, Mathieu ULiège
Date of defense  : 13-Jun-2022
Advisor(s) : Standaert, Willem ULiège
Committee's member(s) : Van Den Dooren, Helene 
Lebas, Chloé 
Language : English
Number of pages : 115
Discipline(s) : Business & economic sciences > Strategy & innovation
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sales management, à finalité spécialisée
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[en] In this research paper, we will dive into crisis communication in times of crisis Covid. The work is divided into two parts. First, it follows research among the literature, then it is based on the reality of the field.

The object of the research is based on three questions that we will try to answer. These three questions are based on what, who, how and why.

After the theoretical and practical part, there is a discussion part which allows to highlight some elements. In addition, there will be some recommendations for any company interested in the subject of crisis communication.

[fr] Au cours de ce travail de recherche, nous allons nous plonger dans la communication de crise en temps de crise Covid. Le travail est divisé en deux partie. Il suit d'abord des recherches parmi la littérature, ensuite il se base sur la réalité du terrain.

L'objet de la recherche de base sur trois questions auxquelles on va tenter de répondre. Ces trois questions se basent sur le quoi, qui, comment et pourquoi.

Après la partie théorique et pratique, il y a une partie discussion qui permet de mettre en lumières certains éléments. De plus, il y sera apporter certaines recommandations pour toute entreprise intéressée par le sujet de la communication de crise.


File(s)

Document(s)

File
Access MT-Mathieu_Valkenborgh-202205-vFinal.pdf
Description: Master Thesis
Size: 1.03 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Valkenborgh, Mathieu ULiège Université de Liège > Mast. sales. man. en alt. à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Van Den Dooren, Helene
  • Lebas, Chloé
  • Total number of views 44
  • Total number of downloads 16










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.