Étude du rôle des dimensions spatiale et temporelle en mémoire à court terme pour l'ordre sériel chez les enfants préscolaires
Pepels, Celena
Promotor(s) : Attout, Lucie
Date of defense : 22-Jun-2022/28-Jun-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/14357
Details
Title : | Étude du rôle des dimensions spatiale et temporelle en mémoire à court terme pour l'ordre sériel chez les enfants préscolaires |
Author : | Pepels, Celena |
Date of defense : | 22-Jun-2022/28-Jun-2022 |
Advisor(s) : | Attout, Lucie |
Committee's member(s) : | Wansard, Murielle
Neveu, Maëlle |
Language : | French |
Number of pages : | 50 |
Keywords : | [fr] Mémoire à court terme [fr] Spatial [fr] Temporel |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Theoretical & cognitive psychology |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public Other |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences psychologiques, à finalité spécialisée en psychologie clinique |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Psychologie, Logopédie et Sciences de l’Education |
Abstract
[fr] Ce mémoire a pour sujet le rôle des dimensions spatiale et temporelle pour l'ordre sériel en mémoire à court terme. Dans ce travail, nous tentons de déterminer le type de représentation utilisé chez les enfants d'âge préscolaires n'ayant pas encore acquis la lecture.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.