Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
Mémoire

Could using social media influencers in the foreign language classroom improve communication skills of non-native learners?

Télécharger
Vanherck, Noémie ULiège
Promoteur(s) : Simons, Germain ULiège ; Brems, Lieselotte ULiège
Date de soutenance : 25-aoû-2022/3-sep-2022 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/15255
Détails
Titre : Could using social media influencers in the foreign language classroom improve communication skills of non-native learners?
Titre traduit : [fr] L'utilisation des influenceurs du web dans une classe de langue étrangère pourrait-elle améliorer les compétences communicationnelles des apprenants non natifs ?
Auteur : Vanherck, Noémie ULiège
Date de soutenance  : 25-aoû-2022/3-sep-2022
Promoteur(s) : Simons, Germain ULiège
Brems, Lieselotte ULiège
Membre(s) du jury : Rasier, Laurent ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 107
Mots-clés : [en] Social media influencers
[en] Didactics
[en] Language learning
[en] Teaching method
[en] Influencers
[en] non-native learners
Discipline(s) : Arts & sciences humaines > Langues & linguistique
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en langues et lettres modernes, orientation générale, à finalité didactique
Faculté : Mémoires de la Faculté de Philosophie et Lettres

Résumé

[en] In the current technological landscape, which has evolved exponentially throughout recent years, social media platforms have grown to not only be spaces within which we communicate with one another and spend our free time on, but have also become tools to acquire knowledge. New technologies, such as mobile devices and smartphones, have created wider accessibility opportunities for these platforms. This accessibility and connectivity only make it easier for teens to find content with which they can attain knowledge, inspiration and creativity along with adopting changes in their own morality, faith and understanding of the world around them. This knowledge is produced by several entities, but the one entity that has proven to be most popular with teenagers, has been influencers. Therefore, this dissertation investigates whether social media influencers have the potential to become an invaluable tool in a foreign language classroom through an analysis of two surveys which examine the practices and opinions of foreign language teachers and students of the Wallonia-Brussels Federation, respectively.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access TFE_Noemie_Vanherck.pdf
Description:
Taille: 1.23 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access Appendices_Noemie_Vanherck.pdf
Description:
Taille: 2.99 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Vanherck, Noémie ULiège Université de Liège > Master lang. & lettres mod, or. gén., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Rasier, Laurent ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Langue et linguistique néerlandaises
    ORBi Voir ses publications sur ORBi








Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.