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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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Dans quelle mesure les entreprises d'économie circulaire dans le domaine de la mode en Belgique génèrent-elles de l'impact social ? Analyse en fonction de catégories d'entreprises

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Servais, Marilou ULiège
Promoteur(s) : Moreau, Charlotte ULiège
Date de soutenance : 5-sep-2022/10-sep-2022 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/15299
Détails
Titre : Dans quelle mesure les entreprises d'économie circulaire dans le domaine de la mode en Belgique génèrent-elles de l'impact social ? Analyse en fonction de catégories d'entreprises
Auteur : Servais, Marilou ULiège
Date de soutenance  : 5-sep-2022/10-sep-2022
Promoteur(s) : Moreau, Charlotte ULiège
Membre(s) du jury : Dessy, Elodie ULiège
Langue : Français
Nombre de pages : 62
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Economie sociale
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en management des entreprises sociales et durables
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] The circular economy seems to have a triple performance related to sustainable development: economic, environmental, but also social performance. It is this third dimension that this paper focuses on. The research question, “To what extent do circular economy companies in the fashion industry in Belgium generate social impact?”, was shaped following several reflections. First of all, it is important
to know that categories are created in this work, and they are based on the type of circular economy practiced (prevention, reemployment, reuse, recycling).
The purpose of this paper is to demonstrate that the circular economy always creates a social impact. In addition to that, a deeper goal is to find similarities according to the categories mentioned earlier. To document this work, interviews were conducted with Belgian circular companies active in the fashion industry. The similarities or differences in the social impacts generated by these companies in the different categories are explained in the results analysis part of this thesis.


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Auteur

  • Servais, Marilou ULiège Université de Liège > Master sc. gest., à fin.

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