Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 121 | DOWNLOAD 691

We Talk : processus et création d'une agence de presse et communication

Download
Giltay, Fanchon ULiège
Promotor(s) : Vanesse, Marc ULiège
Date of defense : 29-Aug-2022/3-Sep-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/15321
Details
Title : We Talk : processus et création d'une agence de presse et communication
Translated title : [en] We Talk : process and creation of a press and communication agency
Author : Giltay, Fanchon ULiège
Date of defense  : 29-Aug-2022/3-Sep-2022
Advisor(s) : Vanesse, Marc ULiège
Committee's member(s) : Gilson, Benoît 
Geuens, Geoffrey ULiège
Language : French
Number of pages : 111
Keywords : [en] Communication
[en] journalism
[en] company creation
[en] press
[en] creators
[en] communication agency
[en] social networks
[en] social media
[en] fashion
[en] cosmetics
[en] joaillerie
[en] jewelry
[en] freelancer
[fr] Communication
[fr] Journalisme
[fr] Création de société
[fr] Agence de communication
[fr] presse
[fr] créateurs
[fr] résaux sociaux
[fr] mode
[fr] cosmétiques
[fr] autoentrepreneur
Discipline(s) : Social & behavioral sciences, psychology > Communication & mass media
Commentary : Voici le lien vers le site internet de l'agence We Talk : https://xd.adobe.com/view/bd1e0acf-ae85-43b8-93f8-160fae945d56-e84d/?fullscreen
Target public : Researchers
Professionals of domain
Student
General public
Complementary URL : https://xd.adobe.com/view/bd1e0acf-ae85-43b8-93f8-160fae945d56-e84d/?fullscreen
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en journalisme, à finalité spécialisée en investigation multimédia
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Ce mémoire retrace toute la création d'une agence de presse et de communication nommée We Talk. De la définition du nom jusqu'au plan financier, toutes les étapes sont décrites. Il s'agit d'une agence de communication spécialisée dans les jeunes créateurs liégeois, plus particulièrement dans le monde de la mode, de la joaillerie ainsi que des cosmétiques.


File(s)

Document(s)

File
Access Memoire_GILTAYfanchon.pdf
Description:
Size: 4.26 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access SiteInternet_wetalk.xd
Description:
Size: 86.7 MB
Format: Unknown
File
Access Annexes_GILTAYfanchon.pdf
Description:
Size: 1.97 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Giltay, Fanchon ULiège Université de Liège > Master journ., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Gilson, Benoît
  • Geuens, Geoffrey ULiège Université de Liège - ULiège > Département médias, culture et communication > Th. critique des nouv. médias & Analyse des gr. de commun.
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 121
  • Total number of downloads 691










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.