Mémoire de fin d'études : "Trois moulins, trois destins. Le moulin banal de Fallais. Enjeux et réhabilitation d'un bâti rural."
Verhaegen, Jean-Robin
Promotor(s) :
Durnez, Sibrine
Date of defense : 22-Aug-2022/2-Sep-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/15872
Details
Title : | Mémoire de fin d'études : "Trois moulins, trois destins. Le moulin banal de Fallais. Enjeux et réhabilitation d'un bâti rural." |
Author : | Verhaegen, Jean-Robin ![]() |
Date of defense : | 22-Aug-2022/2-Sep-2022 |
Advisor(s) : | Durnez, Sibrine ![]() |
Committee's member(s) : | Hallot, Pierre ![]() Nelles, Norbert ![]() Pilet, Bastien Wuytack, Karel ![]() |
Language : | French |
Number of pages : | 170 |
Discipline(s) : | Engineering, computing & technology > Architecture |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme |
Faculty: | Master thesis of the Faculté d'Architecture |
Abstract
[fr] Travail de fin d'étude s'intéressant aux potentialités dégagées par la réhabilitation d'un ancien moulin banal dont l'ensemble du bâtiment ainsi que son mécanisme ont été remarquablement conservés. Les deux moulins étudiés pris comme points de comparaison permettent d'émettre ou d'écarter certaines hypothèses quant à une potentielle réhabilitation du moulin banal de Fallais.
File(s)
Document(s)


Description:
Size: 47.74 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
APA
Verhaegen, J.-R. (2022). Mémoire de fin d'études : "Trois moulins, trois destins. Le moulin banal de Fallais. Enjeux et réhabilitation d'un bâti rural.". (Unpublished master's thesis). Université de Liège, Liège, Belgique. Retrieved from https://matheo.uliege.be/handle/2268.2/15872
Chicago
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.