De verwerving van stemassimilatie bij Franstalige leerders van het Nederlands in het secundair onderwijs: de keuze van de goede methode om stemverschijnselen te onderwijzen
Collin, Laurie
Promotor(s) : Rasier, Laurent
Date of defense : 25-Aug-2022/3-Sep-2022 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/16132
Details
Title : | De verwerving van stemassimilatie bij Franstalige leerders van het Nederlands in het secundair onderwijs: de keuze van de goede methode om stemverschijnselen te onderwijzen |
Author : | Collin, Laurie |
Date of defense : | 25-Aug-2022/3-Sep-2022 |
Advisor(s) : | Rasier, Laurent |
Committee's member(s) : | Van Linden, An
Brems, Lieselotte |
Language : | Dutch |
Number of pages : | 74 |
Keywords : | [nl] stemassimilatie [nl] onderwijs [nl] fonetiek [nl] fonologie |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Languages & linguistics |
Target public : | General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en linguistique, à finalité approfondie |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[nl] Het doel van dit onderzoek was om de beste methode te vinden om stemverschijselen zoals stemassimilatie in het secundair onderwijs te onderwijzen. Uit dit experimentale onderzoek is gebleken dat leerlingen de beste evolutie ondergaan als ze instructies en oefeningen krijgen. De oefeningen zonder instructies zijn nuttiger dan instructies zonder oefeningen.
File(s)
Document(s)
De verwerving van stemassimilatie bij Franstalige leerders van het Nederlands in het secundair onderwijs.pdf
Description:
Size: 1.59 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 1.59 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.