Analyse des stéréotypes dans les romans sentimentaux de Simenon
Magnette, Louise-Marie
Promotor(s) : Demoulin, Laurent
Date of defense : 16-Jun-2023/24-Jun-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/16969
Details
Title : | Analyse des stéréotypes dans les romans sentimentaux de Simenon |
Author : | Magnette, Louise-Marie |
Date of defense : | 16-Jun-2023/24-Jun-2023 |
Advisor(s) : | Demoulin, Laurent |
Committee's member(s) : | Defays, Jean-Marc
Boudart, Laurence |
Language : | French |
Number of pages : | 126 |
Keywords : | [fr] stéréotypes [fr] réception [fr] romans sentimentaux [fr] Georges Simenon |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Literature |
Research unit : | Centre d'études et fonds Georges-Simenon |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en langues et lettres françaises et romanes, orientation générale, à finalité spécialisée en édition et métiers du livre |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Les romans sentimentaux publiés par Georges Simenon durant les années 1920 constituent un corpus qui reste largement non étudié. Pourtant, l'étude des codes auxquels ils répondent permet d'atteindre le lectorat qu'ils visent, jusqu'ici assez invisibilisé. Nous proposons une étude des stéréotypes, poncifs et clichés qui parcourent dix romans sentimentaux de Georges Simenon pour découvrir une nouvelle image des femmes populaires du XXe siècle.
File(s)
Document(s)
Magnette Louise-Marie - Analyse des stéréotypes dans les romans sentimentaux de Simenon.pdf
Description:
Size: 1.86 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 1.86 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.