L'instruction en famille : justifications et pluralité des pratiques
Augello, Salvatore
Promotor(s) : Guillaume, Jean-François
Date of defense : 6-Sep-2016 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/1703
Details
Title : | L'instruction en famille : justifications et pluralité des pratiques |
Author : | Augello, Salvatore |
Date of defense : | 6-Sep-2016 |
Advisor(s) : | Guillaume, Jean-François |
Committee's member(s) : | Rogister, Nicolas |
Language : | French |
Number of pages : | 62 |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Education & instruction |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences du travail |
Faculty: | Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales |
Abstract
[fr] Ce mémoire tentera de comprendre les raisons de déscolarisation et présentera certaines pratiques d'enseignement à domicile.
Nous faisons l'hypothèse que le choix des parents vers l'instruction en famille est motivé par la perception variable qu'on les parents de la responsabilité et que l'autonomie joue un rôle majeur dans leur préférence vers un des modes d'enseignement à domicile.
File(s)
Document(s)
Salvatore AUGELLO - mémoire - L'instruction en famille. Justifications et pluralité des pratiques - master sc du trv 60 crédits.pdf
Description:
Size: 1.26 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 1.26 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.