Feedback

Faculté de Philosophie et Lettres
Faculté de Philosophie et Lettres
MASTER THESIS
VIEW 79 | DOWNLOAD 26

Analyse comparée des deux traductions françaises de The Fellowship of the Ring (J.R.R. Tolkien)

Download
Lambrecht, Claire ULiège
Promotor(s) : Bada, Valérie ULiège
Date of defense : 14-Jun-2023/24-Jun-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/17188
Details
Title : Analyse comparée des deux traductions françaises de The Fellowship of the Ring (J.R.R. Tolkien)
Author : Lambrecht, Claire ULiège
Date of defense  : 14-Jun-2023/24-Jun-2023
Advisor(s) : Bada, Valérie ULiège
Committee's member(s) : Etienne, Martine ULiège
Belleflamme, Clémence ULiège
Language : French
Number of pages : 100
Discipline(s) : Arts & humanities > Languages & linguistics
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en traduction, à finalité spécialisée
Faculty: Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres

Abstract

[fr] Réflexions sur la retraduction et analyse comparée des deux traductions françaises de The Lord of the Rings.


File(s)

Document(s)

File
Access Lambrecht Claire TFE.pdf
Description:
Size: 777.64 kB
Format: Adobe PDF
File
Access Erratum_Lambrecht Claire TFE.pdf
Description: -
Size: 776.97 kB
Format: Adobe PDF

Author

  • Lambrecht, Claire ULiège Université de Liège > Master trad., à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Etienne, Martine ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Département de langues modernes : ling., litt. et trad.
    ORBi View his publications on ORBi
  • Belleflamme, Clémence ULiège Université de Liège - ULiège > Département de langues modernes : ling., litt. et trad. > Scientifiques attachés au Doyen (F PHL)
    ORBi View his publications on ORBi
  • Total number of views 79
  • Total number of downloads 26










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.