Thesis, COLLÉGIALITÉ
Leparc, Louise
Promotor(s) : Rogister, Bernard
Date of defense : 4-Jul-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/17214
Details
Title : | Thesis, COLLÉGIALITÉ |
Translated title : | [fr] Investiguer le Potentiel de Protéines de Surface Cellulaires comme Cibles Thérapeutiques du GBM |
Author : | Leparc, Louise |
Date of defense : | 4-Jul-2023 |
Advisor(s) : | Rogister, Bernard |
Committee's member(s) : | Bellahcene, Akeila
CAERS, Jo FRERES, Pierre |
Language : | English |
Number of pages : | 50 |
Keywords : | [fr] Protéines de Surface Cellulaire [fr] Ciblage thérapeutique [fr] Glioblastome [fr] Neurosciences [fr] Oncologie [fr] Cellules souches dérivées de patients |
Discipline(s) : | Life sciences > Biochemistry, biophysics & molecular biology |
Research unit : | GIGA Neurosciences |
Name of the research project : | Exploiting the Cell Surface Proteins CD276, CSPG4, JAG1, & PTK7, as Potential Targets of Glioblastoma Stem-Like Cells |
Target public : | Researchers Professionals of domain |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en sciences biomédicales, à finalité approfondie |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Médecine |
Abstract
[fr] Notre projet visait à déterminer la pertinence des protéines de surface cellulaire comme cibles thérapeutiques dans le glioblastome (GBM). Nous avons vérifié leur expression dans des tissus et cellules de GBM dérivées de patients, soumises ou non à des traitements mimant la radio/chimiothérapie. Nous nous sommes particulièrement focalisés sur PTK7, protéine impliquée dans la voie de signalisation Wnt, et dont la modulation pharmacologique impacte la viabilité cellulaire de manière significative.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.