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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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MASTER THESIS
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Mémoire-projet

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Lopez Bouzid, Sara ULiège
Promotor(s) : Steils, Nadia ULiège
Date of defense : 12-Jun-2023/23-Jun-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/17449
Details
Title : Mémoire-projet
Translated title : [en] Increase brand awareness and sales through influence strategies with a limited budget ?
Author : Lopez Bouzid, Sara ULiège
Date of defense  : 12-Jun-2023/23-Jun-2023
Advisor(s) : Steils, Nadia ULiège
Committee's member(s) : Cornet, Brice 
Manise, Jérôme 
Language : French
Number of pages : 164
Keywords : [en] Influence Strategy
[en] Influencer
[en] Affiliation
[en] Social Networks
[en] SME
[en] UGC
[fr] Stratégie d'influence
[fr] Influenceur
[fr] Affiliation
[fr] Réseaux sociaux
[fr] PME
[fr] UGC
Discipline(s) : Business & economic sciences > Marketing
Commentary : Ce travail est confidentiel
Target public : Professionals of domain
Student
General public
Other
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sales management, à finalité spécialisée
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[en] This thesis aims to measure the feasibility of an influencer marketing project within a small Belgian company. In the current context, influencer marketing has become a key tool for brands that want to connect authentically and effectively with their target audience, strengthen their visibility and cultivate lasting relationships with consumers.
Yet, the professionalisation of the influencer profession in recent years has meant drastic changes in the way brands approach and manage their influencer collaborations.
This paper focuses on the challenges that a start-up company faces when it decides to collaborate with content creators in the context of influencer marketing. We will use the case study of S!MPL, a small company based in the Verviers region, which aims to use influencer marketing to boost the launch of its new brand, Feeltr.

[fr] Ce mémoire a pour objectif de mesurer la faisabilité d’un projet de marketing d’influence au sein une petite entreprise belge. Dans le contexte actuel, le marketing d’influence est devenu un incontournable pour les marques qui souhaitent connecter de manière authentique et efficace avec leur public cible, renforcer leur visibilité et cultiver des relations durables avec les consommateurs.
Pourtant la professionnalisation du métier d’influenceur depuis quelques années a supposé des changements drastiques dans la façon dont les marques abordent et gèrent leurs collaborations avec les influenceurs.
Ce travail se focalise sur les défis auxquels une jeune entreprise est confrontée lorsqu'elle décide de collaborer avec des créateurs de contenu dans le cadre du marketing d'influence. Nous nous appuierons sur l'étude de cas de S!MPL, une petite entreprise basée dans la région verviétoise, qui vise à utiliser le marketing d'influence pour donner un élan au lancement de sa nouvelle marque, Feeltr.


File(s)

Document(s)

File
Access S214690 - LOPEZ BOUZID - Sara 2023.pdf
Description: Travail complet - confidentiel
Size: 4.11 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

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Access S214690 - LOPEZ BOUZID Sara - Annexes.pdf
Description: Travail confidentiel
Size: 2.51 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Lopez Bouzid, Sara ULiège Université de Liège > Mast. sales. man. en alt. à fin.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Cornet, Brice
  • Manise, Jérôme
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