Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 45 | DOWNLOAD 0

Mémoire-projet

Télécharger
Vandendael, Antoine ULiège
Promoteur(s) : Pironet, Thierry ULiège
Date de soutenance : 12-jui-2023/23-jui-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/17473
Détails
Titre : Mémoire-projet
Titre traduit : [en] Boosting the sales of a Medtech company with a "Contract Development Manufacturing Organization" strategy The case of CERHUM in the spinal surgery market
Auteur : Vandendael, Antoine ULiège
Date de soutenance  : 12-jui-2023/23-jui-2023
Promoteur(s) : Pironet, Thierry ULiège
Membre(s) du jury : Herman, François 
Manise, Jérôme 
Langue : Français
Nombre de pages : 104
Mots-clés : [fr] Chirurgie du rachis
[fr] CDMO
[fr] Ventes
[fr] Coûts de production
[fr] Entreprises Medtech
[fr] Stratégie
[fr] Dispositifs médicaux
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Domaines particuliers de l'économie (santé, travail, transport...)
Public cible : Professionnels du domaine
Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sales management, à finalité spécialisée
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] The medical devices market is a dynamic and constantly evolving sector, playing an essential role in healthcare worldwide. It encompasses a wide range of products, from simple devices to advanced technologies. This market offers many opportunities for manufacturers looking to improve healthcare. In this context, outsourcing is an important strategic feature allowing companies to focus on their core competencies while benefiting from external expertise.

The objective of this work will be to examine the market for spinal surgery, focusing on the surgical procedure for intervertebral fusion, and to analyze the relevance of CERHUM's outsourcing strategy aimed at offering its 3D printing technology, MyBone, in this field.

The end-of-studies work will comprise an initial theoretical part, which will cover a market analysis and examine the subcontracting strategy as a CDMO for the company. In the second practical part, the competitive intensity of the market will be analyzed using Porter's 5 forces, followed by an assessment of the company's strengths and weaknesses using a SWOT analysis. To complete this section, a potential partnership study will be presented, highlighting market feedback, and a case study will be used to assess internal management and production aspects.

We will also make recommendations and suggestions based on our research and analysis, before concluding our work.

At the end of this work, we will proceed to reflect on the skills acquired during these two years of professional experience at CERHUM.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Mémoire_AntoineVandendael_s177540.pdf
Description:
Taille: 17.64 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Vandendael, Antoine ULiège Université de Liège > Mast. sales. man. en alt. à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Herman, François
  • Manise, Jérôme
  • Nombre total de vues 45
  • Nombre total de téléchargements 0










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.