Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 60 | DOWNLOAD 1

Mémoire-projet

Télécharger
Jeukens, Pauline ULiège
Promoteur(s) : Standaert, Willem ULiège
Date de soutenance : 12-jui-2023/23-jui-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/17490
Détails
Titre : Mémoire-projet
Titre traduit : [fr] Comment Trendy Foods peut-il se positionner et se démarquer face à l'arrivée d'Amazon en Belgique ?
Auteur : Jeukens, Pauline ULiège
Date de soutenance  : 12-jui-2023/23-jui-2023
Promoteur(s) : Standaert, Willem ULiège
Membre(s) du jury : Plunus, François 
Hubin, Madeleine-Marie ULiège
Langue : Français
Nombre de pages : 170
Mots-clés : [fr] Marketplaces - Amazon - Trendy Foods - stratégie
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Sciences économiques & de gestion > Stratégie & innovation
Public cible : Chercheurs
Etudiants
Grand public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sales management, à finalité spécialisée
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[fr] This study focuses on the investigation of Marketplaces and understanding the various dimensions that influence user experience on such platforms, through an extensive literature review.
The empirical part of the research centers on the analysis of competition between two Marketplaces, namely Amazon and Trendy Foods, based on the identified dimensions. Conclusions are drawn regarding the relative performance of each platform, their strengths and weaknesses in the different aspects studied, thereby determining areas where improvements would be beneficial.
Two qualitative studies were also conducted, one involving suppliers and the other involving customers. These studies provided crucial insights to identify enhancements needed for the Trendy Foods Marketplace. From the customers' perspective, it appears necessary to actualize the implementation of cross-docking, optimize the search process and familiarity with new suppliers, and enhance price competitiveness. On the suppliers' side, it would be advisable to develop new features, better showcase products, retain suppliers who have achieved significant sales, and increase the Marketplace's visibility through diversified communication channels.
In conclusion, this work presents various recommendations and suggestions aimed at strengthening Trendy Foods' position in the market. The most significant factors for the success and growth of a marketplace involve product variety, price competitiveness, supplier reliability, and user experience.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Memoire_PaulineJeukens_s216755.pdf
Description:
Taille: 6.43 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Jeukens, Pauline ULiège Université de Liège > Mast. sales. man. en alt. à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 60
  • Nombre total de téléchargements 1










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.