Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 267 | DOWNLOAD 1755

Mémoire-projet

Télécharger
Chadli, Oum-Keltoum ULiège
Promoteur(s) : Paquay, Célia ULiège
Date de soutenance : 12-jui-2023/23-jui-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/17540
Détails
Titre : Mémoire-projet
Titre traduit : [en] IMPACT-DRIVEN ENTERPRISE: DEFINITIONS, CERTIFICATIONS, AND CUSTOMIZED PERFORMANCE MEASUREMENTS. CASE STUDY: VIDYA.
Auteur : Chadli, Oum-Keltoum ULiège
Date de soutenance  : 12-jui-2023/23-jui-2023
Promoteur(s) : Paquay, Célia ULiège
Membre(s) du jury : Dahan, Grégory 
Warroquiers, Pauline ULiège
Langue : Français
Nombre de pages : 106
Mots-clés : [en] social impact businesses
[en] performance measures
[en] sustainable development
[en] certifications
[en] key performance indicator
[en] evaluation
[en] impact-driven enterprise
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Gestion de l'entreprise & théorie des organisations
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Grand public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sales management, à finalité spécialisée
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] This master thesis aims to clarify and formalize the concept of impact-driven enterprises by identifying the appropriate certifications, labels, and performance metrics for those emerging companies. It particularly focuses on VIDYA, currently undergoing BCorp certification, in order to develop relevant tools to support its impact strategy.
The literature review reveals the landscape and challenges faced by Belgian impact-driven enterprises today, providing a framework and gathering relevant information on this rapidly expanding ecosystem.
Like traditional businesses, impact-driven enterprises encounter challenges and obstacles when it comes to measuring the performance of their activities. However, impact-driven enterprises face an additional complexity as they must evaluate their performance across three pillars: economic, environmental, and societal. These performance indicators also play a crucial role in the evaluation process for certifications and labeling of products, services, or the company itself.
Given the multitude of options in terms of KPIs, labels, and certifications available to these enterprises, the objective of this thesis is to guide and provide direction to entrepreneurs navigating through these various choices.
By drawing upon comprehensive literature research, insights from experts, and practical experience, this work offers a compass in the world of impact-driven enterprises.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access s216884Chadli2023.pdf
Description:
Taille: 17.74 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Chadli, Oum-Keltoum ULiège Université de Liège > Mast. sales. man. en alt. à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Nombre total de vues 267
  • Nombre total de téléchargements 1755










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.