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Travail de fin d'études et stage[BR]- Travail de fin d'études : Modeling and experimental evaluation of a reversible air conditioning system of an electric car[BR]- Stage d'insertion professionnelle

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Peeters, Marie ULiège
Promoteur(s) : Gendebien, Samuel ULiège
Date de soutenance : 26-jui-2023/27-jui-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/17719
Détails
Titre : Travail de fin d'études et stage[BR]- Travail de fin d'études : Modeling and experimental evaluation of a reversible air conditioning system of an electric car[BR]- Stage d'insertion professionnelle
Titre traduit : [fr] Modélisation et évaluation expérimentale d’un système de climatisation réversible d’une voiture électrique
Auteur : Peeters, Marie ULiège
Date de soutenance  : 26-jui-2023/27-jui-2023
Promoteur(s) : Gendebien, Samuel ULiège
Membre(s) du jury : Lemort, Vincent ULiège
Vega Benavente, Javier Ignacio ULiège
Gillet, Thomas 
de Pelsemaeker, Georges ULiège
Langue : Anglais
Discipline(s) : Ingénierie, informatique & technologie > Energie
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en ingénieur civil électromécanicien, à finalité spécialisée en énergétique
Faculté : Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées

Résumé

[en] This master thesis deals with the modeling and the experimental evaluation of the reversible air conditioning system of the Renault ZOE. Numerical models have been developed in order to evaluate its performance for different operating conditions in cooling and heating mode. Moreover, experimental campaigns have been carried out on a test bench representing this reversible air conditioning system. Different driving conditions have been tested. For both modes, the influence of outdoor temperature and compressor speed on different parameters has been studied. Finally, the numerical model of the reversible heat pump and the model of the compressor has been validated with data acquired during experimental campaigns. Predictions of consumption and compressor discharge temperature give satisfactory results. However, the compressor model overestimates actual refrigerant flow. Concerning the heat pump model, it does not give satisfactory predictions of heat flow rates for evaporator and condenser. The numerical model developed during this master thesis represents a good basis but still needs to be improved to match the experimental data.


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Access PEETERS_TFE.pdf
Description:
Taille: 19.72 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Peeters, Marie ULiège Université de Liège > Master ing. civil électro., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Lemort, Vincent ULiège Université de Liège - ULiège > Département d'aérospatiale et mécanique > Systèmes énergétiques
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Vega Benavente, Javier Ignacio ULiège Université de Liège - ULiège > Département d'aérospatiale et mécanique > Systèmes énergétiques
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Gillet, Thomas
  • de Pelsemaeker, Georges ULiège Université de Liège - ULiège > Département d'aérospatiale et mécanique > Conception durable en ingénierie mécanique
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
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