Mémoire de fin d'études : "Adaptabilité fonctionnelle du patrimoine et notion de valeur - Le cas des reconversions du couvent du Val des Écoliers à Liège."
Di Marco, Louise
Promotor(s) :
Houbart, Claudine
;
Sosnowska, Philippe
Date of defense : 30-Aug-2023/6-Sep-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/18087
Details
Title : | Mémoire de fin d'études : "Adaptabilité fonctionnelle du patrimoine et notion de valeur - Le cas des reconversions du couvent du Val des Écoliers à Liège." |
Author : | Di Marco, Louise ![]() |
Date of defense : | 30-Aug-2023/6-Sep-2023 |
Advisor(s) : | Houbart, Claudine ![]() Sosnowska, Philippe ![]() |
Committee's member(s) : | Delgoffe, Daniel ![]() Lilien, Alexandre |
Language : | French |
Number of pages : | 143 |
Keywords : | [fr] reconversion, patrimoine, valeurs, Liège, Val des Ecoliers, Caserne Fonck |
Discipline(s) : | Engineering, computing & technology > Architecture |
Target public : | Researchers Professionals of domain Student General public |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme |
Faculty: | Master thesis of the Faculté d'Architecture |
Abstract
[fr] Ce travail aborde l'histoire du site Fonck, aujourd'hui lieu d'enseignement mais autrefois caserne militaire et avant cela couvent du Val des Ecoliers. Il explore la notion des valeurs du patrimoine à travers les différentes reconversions et transformations subies par le site au cours de son histoire, et en vue de ses projets futurs.
File(s)
Document(s)


Description:
Size: 3.42 MB
Format: Adobe PDF
Annexe(s)


Description:
Size: 10.08 MB
Format: Adobe PDF


Description:
Size: 258.62 kB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.