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Master thesis and internship[BR]- Master's thesis : Investigation of the benefits of non-axisymmetric contouring on an OGV booster[BR]- Integration Internship : Safran Aero Boosters

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Heine, Julien ULiège
Promoteur(s) : Hillewaert, Koen ULiège
Date de soutenance : 4-sep-2023/5-sep-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/18232
Détails
Titre : Master thesis and internship[BR]- Master's thesis : Investigation of the benefits of non-axisymmetric contouring on an OGV booster[BR]- Integration Internship : Safran Aero Boosters
Titre traduit : [fr] Étude des avantages d'un contouring non-axisymétrique sur un OGV booster
Auteur : Heine, Julien ULiège
Date de soutenance  : 4-sep-2023/5-sep-2023
Promoteur(s) : Hillewaert, Koen ULiège
Membre(s) du jury : Salles, Loïc ULiège
Mahaudens, Simon 
Langue : Anglais
Nombre de pages : 99
Mots-clés : [en] CFD
[en] Safran Aero Boosters
[en] Contouring 3D
[en] C3D
[en] Turbomachinery
[en] Compressor
[en] Booster
[en] Aerodynamics
Discipline(s) : Ingénierie, informatique & technologie > Ingénierie aérospatiale
Organisme(s) subsidiant(s) : Safran Aero Boosters
Public cible : Professionnels du domaine
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en ingénieur civil en aérospatiale, à finalité spécialisée en "aerospace engineering"
Faculté : Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées

Résumé

[en] As aircraft engines continue to evolve, there is a need to improve operability to ensure high performance. However, the classic design is unable to achieve this due to secondary flows. The latter are the main cause of generating total pressure loss and stall. New technologies need to be studied to limit secondary flow and increase the stall margin, such as the non-axisymmetric contouring. This thesis has been relized with Safran Aero Booster to investigate the benefits of non-axysimmetric contouring on an OGV booster.


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Document(s)

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Annexe(s)

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Taille: 2.65 MB
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Auteur

  • Heine, Julien ULiège Université de Liège > Master ingé. civ. aérospat., à fin.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Salles, Loïc ULiège Université de Liège - ULiège > Département d'aérospatiale et mécanique > Mechanical aspects of turbomach and aerosp prop
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  • Mahaudens, Simon
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