Implementing an Automatic Pointers Exercises Generator in CAFÉ 2.0
Baum, Valentin
Promoteur(s) : Donnet, Benoît ; Fontaine, Pascal
Date de soutenance : 4-sep-2023/5-sep-2023 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/18258
Détails
Titre : | Implementing an Automatic Pointers Exercises Generator in CAFÉ 2.0 |
Titre traduit : | [fr] Implémentation d'un générateur automatique d'exercices sur les pointeurs dans CAFÉ 2.0 |
Auteur : | Baum, Valentin |
Date de soutenance : | 4-sep-2023/5-sep-2023 |
Promoteur(s) : | Donnet, Benoît
Fontaine, Pascal |
Membre(s) du jury : | Schindler, Tanja
Boigelot, Bernard |
Langue : | Anglais |
Nombre de pages : | 87 |
Discipline(s) : | Ingénierie, informatique & technologie > Sciences informatiques |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master : ingénieur civil en informatique, à finalité spécialisée en "management" |
Faculté : | Mémoires de la Faculté des Sciences appliquées |
Résumé
[en] Implementing an Automatic Pointers Exercises Generator in CAFÉ 2.0
This Master’s thesis addresses the issues students face when learning about pointers in introductory computer programming courses. To improve their understanding and practice, a structured approach to generating a variety of pointer exercises is proposed. The framework aims to provide students with opportunities for regular assessment, constructive feedback and practice. At the same time, it provides a tool for teachers to create exercises efficiently and discourage academic dishonesty.
The study outlines the development of a pattern template-based exercise generation framework, describing the process from analysis to implementation. In addition, the research explores the impact of ChatGPT as an educational tool for programming exercises.
This work aims to enhance the learning experience of students in programming and to inspire advances in exercise generation for diverse subjects.
Fichier(s)
Document(s)
Annexe(s)
Citer ce mémoire
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.