Le jeu vidéo au service de l'investigation : comment rendre jouables les conclusions d'une enquête ? Étude de cas et création du prototype de newsgame Let’s Activate !
Berger, Florine
Promotor(s) : Krywicki, Boris
Date of defense : 28-Aug-2023/4-Sep-2023 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/19065
Details
Title : | Le jeu vidéo au service de l'investigation : comment rendre jouables les conclusions d'une enquête ? Étude de cas et création du prototype de newsgame Let’s Activate ! |
Translated title : | [fr] Le jeu vidéo au service de l’investigation : comment rendre jouables les conclusions d’une enquête ? Étude de cas et création du prototype de newsgame Let’s Activate ! |
Author : | Berger, Florine |
Date of defense : | 28-Aug-2023/4-Sep-2023 |
Advisor(s) : | Krywicki, Boris |
Committee's member(s) : | Servais, Christine
Moray, Frédéric |
Language : | French |
Number of pages : | 83 |
Keywords : | [fr] journalisme [fr] investigation [fr] jeu vidéo [fr] newsgame [fr] enquête |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Communication & mass media |
Target public : | Professionals of domain Student General public |
Complementary URL : | https://jawa.games/standalone/5864 |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en journalisme, à finalité spécialisée en investigation multimédia |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Ce mémoire de recherche-création se veut être un premier pas vers la conceptualisation du newsgame d'investigation à travers diverses études de cas ainsi que la création du prototype de point'n click Let's Activate !, rendant jouables les conclusions d'une enquête journalistique préalablement menée.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.