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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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Mémoire
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Analyse des processus et procédures liés au magasin entretien ménager du Centre Hospitalier Régional de la Citadelle

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Nzefack Assongo, Lauraine ULiège
Promoteur(s) : Dubois, Alain ULiège
Date de soutenance : 5-sep-2016 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/1933
Détails
Titre : Analyse des processus et procédures liés au magasin entretien ménager du Centre Hospitalier Régional de la Citadelle
Titre traduit : [en] ANALYSIS OF THE PROCESS AND PROCEDURES RELATED TO CLEANING SERVICES STORE OF THE REGIONAL HOSPITAL OF CITADELLE.
Auteur : Nzefack Assongo, Lauraine ULiège
Date de soutenance  : 5-sep-2016
Promoteur(s) : Dubois, Alain ULiège
Membre(s) du jury : Peere, Isabelle ULiège
Herman, Magali ULiège
Finet, Eric 
Langue : Français
Nombre de pages : 113
Mots-clés : [en] Audit
[en] Process
[en] Procedures
[en] Regional Hospital Citadelle
[en] High Council of Health
[en] Key Performance Indicator
[en] Business Process Modeling Notation
[en] Risks
[en] Kanban
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Comptabilité & audit
Intitulé du projet de recherche : ANALYSE DES PROCESSUS ET PROCEDURES LIES AU MAGASIN ENTRETIEN MENAGER DU CENTRE HOSPITALIER REGIONAL DE LA CITADELLE
Public cible : Professionnels du domaine
Etudiants
Grand public
Autre
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Financial Analysis and Audit
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] In this thesis, we perform an Audit of efficiency on the Process and Procedures related to Cleaning Services of the Regional Hospital of CITADELLE.
The Cleaning Services process is of great importance in the functioning of the hospital because there are recommendations of the High Council of Health whose breach would involve sanctions against the hospital institute.
Our fieldwork enabled us to see that the Cleaning Service process is not formalized enough, there are no controls, no Key performance indicator. We notice also that the Internal services in charge of issuing purchase orders do not master their inventory management.
In our recommendations; we proceed by modeling the process with the Business Process Modeling Notation. This involves developing procedures for key activities, implement Keys Performance Indicators, identification and management of Risks related to the process system. We end up by developing a management tool "Kanban", capable of streamlining the flow in the Cleaning Services Warehouse. We identify the tasks related to the implementation of this tool, followed by an analysis of Return On Investment of the Kanban project.


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Description:
Taille: 2.49 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Nzefack Assongo, Lauraine ULiège Université de Liège > Master sc. gest., fin. spéc. fin. analysis & aud (ex 2e ma.)

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

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