Fuel pricing in Belgium: Is the current formula the way forward?
Collignon, Mathilda
Promoteur(s) : Jousten, Alain
Date de soutenance : 17-jan-2024/26-jan-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/19575
Détails
Titre : | Fuel pricing in Belgium: Is the current formula the way forward? |
Auteur : | Collignon, Mathilda |
Date de soutenance : | 17-jan-2024/26-jan-2024 |
Promoteur(s) : | Jousten, Alain |
Membre(s) du jury : | Gathon, Henry-Jean
Gautier, Axel |
Langue : | Anglais |
Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Systèmes économiques & économie publique |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Diplôme : | Master en sciences économiques, orientation générale, à finalité spécialisée en economic, analysis and policy |
Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[en] This thesis critically analyzes whether Belgium's current formula for maximum fuel prices is
suitable in a high‐income country context or if a transition to a fully liberalized approach is
needed. The study compares Belgian fuel prices with Germany's market‐driven prices, focusing
on responsiveness to crude oil price fluctuations. Additionally, it investigates the impact of
the 2022 energy crisis on the Belgian formula, considering governmental interventions and
comparing them with selected EU countries. The thesis aims to provide empirical evidence to
evaluate the appropriateness of Belgium's fuel pricing strategy.
Fichier(s)
Document(s)
Citer ce mémoire
Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.