Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 37 | DOWNLOAD 7

How has sustainability teaching evolved over time in European business schools ? A case study of HEC Liège.

Télécharger
Defrang, Guillaume ULiège
Promoteur(s) : Dufays, Frédéric ULiège
Date de soutenance : 17-jan-2024/26-jan-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/19587
Détails
Titre : How has sustainability teaching evolved over time in European business schools ? A case study of HEC Liège.
Titre traduit : [fr] Comment a évolué l'enseignement de la durabilité dans les ecoles de business européennes ? Un cas d'étude d'HEC Liège
Auteur : Defrang, Guillaume ULiège
Date de soutenance  : 17-jan-2024/26-jan-2024
Promoteur(s) : Dufays, Frédéric ULiège
Membre(s) du jury : Dessy, Elodie ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 92
Mots-clés : [en] sustainable development
[en] education
[en] education for sustainable development
[en] sustainability
[en] teaching
[en] sustainability teaching
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Gestion de l'entreprise & théorie des organisations
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en management des entreprises sociales et durables
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] In a society witnessing increasing disparities and environmental degradation, the concept of sustainable development has become more than prominent. To face and solve these issues, companies, organisations, authorities, and people, that are responsible for the situation, have started to look for solutions. As we all know, education for sustainable development can be one of the most efficient solutions as it is considered as an essential catalyst for transforming society. More specifically, business schools have increasingly recognised their major role in this social and environmental transition since they have the responsibility to educate, equip, and train the future business leaders. At the same time, companies’ and (business) students’ ambitions have evolved. On one side, companies increasingly take sustainable development into account in order to satisfy their multiple stakeholders that now look for more transparency and sustainable commitment. On the other side, students now intend to have an impact on the environment and society. In this context, this present research thesis examines the evolution of education for sustainable development in European business schools through a theoretical analysis and a case study of the HEC Liège Management School. This structure divided into two main parts aims to compare theory with practice.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access TFE Janvier 2024.pdf
Description:
Taille: 2.79 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Defrang, Guillaume ULiège Université de Liège > Master sc. gest., fin. spéc. man. entr. soc. dur.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Dessy, Elodie ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > UER Management : Entrepreneuriat social et durable
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Nombre total de vues 37
  • Nombre total de téléchargements 7










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.