Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire
VIEW 29 | DOWNLOAD 0

Master Thesis : "Policy and Decision Making in the Context of Aviation Modernization in Europe"

Télécharger
Nasser, Hamdi ULiège
Promoteur(s) : Fredebeul-Krein, Marcus
Date de soutenance : 1-jui-2024/30-jui-2024 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/19799
Détails
Titre : Master Thesis : "Policy and Decision Making in the Context of Aviation Modernization in Europe"
Auteur : Nasser, Hamdi ULiège
Date de soutenance  : 1-jui-2024/30-jui-2024
Promoteur(s) : Fredebeul-Krein, Marcus 
Membre(s) du jury : Niessen, Wilfried ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 110
Mots-clés : [en] Economics
[en] Decision Making
[en] Public Policy
[en] Air Traffic Management
[en] Modernisation
[en] Change Management
[en] Regulatory Impact assessment
[en] Multi-Criteria Analysis
[en] Aviation Stakeholders
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Domaines particuliers de l'économie (santé, travail, transport...)
Sciences économiques & de gestion > Systèmes économiques & économie publique
Sciences économiques & de gestion > Stratégie & innovation
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Autre
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en MBA
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] The European aviation sector is under increasing pressure to upgrade its infrastructure, operations, and technology in order to meet evolving safety, efficiency, capacity, and environmental standards. Among these imperatives, the modernization of Communication, Navigation, and Surveillance (CNS) systems is particularly crucial for effective Air Traffic Management (ATM) satisfying the growing demand and ensuring optimal performances.
Despite numerous initiatives, significant challenges hinder timely CNS deployment. This study addresses these challenges through an extensive literature review to elucidate the key factors slowing the modernization and proposes a framework for selecting effective policies to accelerate it. It dives into the dynamics among the involved actors, explores obstacles associated with adopting new technologies, and offers a spectrum of strategies to promote aviation modernization, encompassing increased competition, streamlined regulatory processes, financial incentives, and enhanced cooperation among operational stakeholders.
The thesis focuses primarily on understanding the hurdles in aviation infrastructure modernization and provides a practical decision-making guide to expedite the process. It offers insights for policymakers, regulatory bodies, and operational stakeholders on the potential policy options and regulatory interventions to overcome delays and inefficiencies in the CNS implementation.
Employing multi-criteria analysis as an evaluative framework, the thesis underscores critical considerations for policy selection in aviation, facilitating more effective decision-making. This framework can be extended beyond CNS modernization and be used as practical guide in designing and prioritizing policies that hasten the adoption of innovative technologies in aviation.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Policy and Decision making - European Aviation Modernisation - Hamdi Nasser.pdf
Description:
Taille: 1.43 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Nasser, Hamdi ULiège Université de Liège > CU - Open Borders MBA (120 crédits)

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Niessen, Wilfried ULiège Université de Liège - ULiège > HEC Liège : UER > UER Finance et Droit : Comptabilité et finance d'entreprise
    ORBi Voir ses publications sur ORBi
  • Nombre total de vues 29
  • Nombre total de téléchargements 0










Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.