Feedback

Faculté d'Architecture
Faculté d'Architecture
MASTER THESIS
VIEW 11 | DOWNLOAD 0

Mémoire de fin d'études :" Paysage nourricier, du lien entre producteur, consommateur et territoire ".

Download
Dries, Isalyne ULiège
Promotor(s) : Dawance, Sophie ULiège
Date of defense : 29-Aug-2024/5-Sep-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/20950
Details
Title : Mémoire de fin d'études :" Paysage nourricier, du lien entre producteur, consommateur et territoire ".
Author : Dries, Isalyne ULiège
Date of defense  : 29-Aug-2024/5-Sep-2024
Advisor(s) : Dawance, Sophie ULiège
Committee's member(s) : Possoz, Jean-Philippe ULiège
Gruie, Elisabeth 
Language : French
Number of pages : 298
Keywords : [fr] circuit court
[fr] aménagement du territoire
[fr] agriculture
[fr] consommateur
[fr] producteur
Discipline(s) : Engineering, computing & technology > Architecture
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en architecture, à finalité spécialisée en art de bâtir et urbanisme
Faculty: Master thesis of the Faculté d'Architecture

Abstract

[fr] Ce travail porte sur le lien producteur, consommateur, territoire. Il se penche sur l'évolution de ce lien et le questionne. Il envisage également le circuit court comme potentiel levier d'aménagement territorial.


File(s)

Document(s)

File
Access Isalyne Dries_ Mémoire de fin de master_Paysage nourricier. Du lien entre producteur, consommateur et territoire -.pdf
Description:
Size: 5.53 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Dries, Isalyne ULiège Université de Liège > Master archi., fin. spéc. art bâtir & urba.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Possoz, Jean-Philippe ULiège Université de Liège - ULiège > Département d'Architecture > Département d'Architecture
    ORBi View his publications on ORBi
  • Gruie, Elisabeth
  • Total number of views 11
  • Total number of downloads 0










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.