De l'artiste musical au "personnage médiatique" : comment l'ère numérique a impacté l'identité artistique. Analyse de cas : Angèle
Meessen, Lola
Promotor(s) : Pirenne, Christophe ; Gilson, Benoît
Date of defense : 26-Aug-2024/5-Sep-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/21794
Details
Title : | De l'artiste musical au "personnage médiatique" : comment l'ère numérique a impacté l'identité artistique. Analyse de cas : Angèle |
Translated title : | [fr] From musical artist to “media persona”: how the digital age has impacted the artistic identity. Case study: Angèle. |
Author : | Meessen, Lola |
Date of defense : | 26-Aug-2024/5-Sep-2024 |
Advisor(s) : | Pirenne, Christophe
Gilson, Benoît |
Committee's member(s) : | Mayeur, Ingrid |
Language : | French |
Number of pages : | 94 |
Keywords : | [fr] Identité artistique [fr] Communication [fr] Angèle |
Discipline(s) : | Social & behavioral sciences, psychology > Communication & mass media |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en communication multilingue, à finalité spécialisée en communication économique et sociale |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] L'ère numérique a redéfini les contours de l'industrie musicale, incitant les artistes à se réinventer pour se démarquer dans un marché devenu hyperconcurrentiel. À travers l’analyse de la marque-personne d’Angèle, ce mémoire explore comment le développement d’une identité artistique forte, d’un personnage distinctif contribue au succès des artistes contemporains.
File(s)
Document(s)
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.