Le cinéma mondialisé de Wong Kar-Wai
Nizet, Thibault
Promotor(s) : Monvoisin, Frédéric
Date of defense : 29-Aug-2024/5-Sep-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/21889
Details
Title : | Le cinéma mondialisé de Wong Kar-Wai |
Author : | Nizet, Thibault |
Date of defense : | 29-Aug-2024/5-Sep-2024 |
Advisor(s) : | Monvoisin, Frédéric |
Committee's member(s) : | Tomasovic, Dick
Florence, Eric |
Language : | French |
Discipline(s) : | Arts & humanities > Performing arts |
Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
Degree: | Master en arts du spectacle, à finalité spécialisée en cinéma et arts de la scène (histoire, esthétique et production) |
Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Ce mémoire a pour but d’analyser le cinéma de Wong Kar-Wai, qui, à l’image de Hongkong, est influencé par la mondialisation que connaît la métropole. Il explore le thème de la mondialisation en relation avec le film en tant que produit filmique, les espaces, et les figures représentées dans les oeuvres suivantes : Days of Being Wild (1990), Chungking Express (1994), Fallen Angels (1995), Happy Together (1997), In the Mood for Love (2000), 2046 (2004), The hand (2004), et My Blueberry Nights (2007).
File(s)
Document(s)
MEMOIRE_WONG_KAR-WAI_THIBAULT_NIZET_FINAL_V1.pdf
Description:
Size: 12.92 MB
Format: Adobe PDF
Description:
Size: 12.92 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.