Feedback

Faculté de Psychologie, Logopédie et Sciences de l’Education
Faculté de Psychologie, Logopédie et Sciences de l’Education
MASTER THESIS
VIEW 19 | DOWNLOAD 3

Discours féministes, néo-sexisme, stéréotypes et préjugés envers les femmes

Download
Parent, Albane ULiège
Promotor(s) : Huart, Johanne ULiège ; Dardenne, Benoît ULiège
Date of defense : 30-Aug-2024/9-Sep-2024 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/21994
Details
Title : Discours féministes, néo-sexisme, stéréotypes et préjugés envers les femmes
Author : Parent, Albane ULiège
Date of defense  : 30-Aug-2024/9-Sep-2024
Advisor(s) : Huart, Johanne ULiège
Dardenne, Benoît ULiège
Committee's member(s) : Sougné, Jacques ULiège
Pirenne, Anne-Cécile ULiège
Language : French
Number of pages : 58
Keywords : [fr] sexisme
[fr] néo-sexisme
[fr] préjugés
[fr] femmes
[fr] stéréotypes
Discipline(s) : Social & behavioral sciences, psychology > Social, industrial & organizational psychology
Funders : /
Research unit : /
Name of the research project : /
Complementary URL : /
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sciences psychologiques, à finalité spécialisée
Faculty: Master thesis of the Faculté de Psychologie, Logopédie et Sciences de l’Education

Abstract

[fr] Ce mémoire met en avant l'impact d'un discours féministe sur les préjugés et les stéréotypes envers les femmes, et ce, en fonction du niveau de néo-sexisme des participants à l'étude.


File(s)

Document(s)

File
Access Erratum_Discours féministes, néo-sexisme, stéréotypes et préjugés envers les femmes.pdf
Description: -
Size: 177.93 kB
Format: Adobe PDF
File
Access Discours féministes, néo-sexisme, stéréotypes et préjugés envers les femmes.pdf
Description:
Size: 2.61 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Parent, Albane ULiège Université de Liège > Master sc. psycho., fin. spéc.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Total number of views 19
  • Total number of downloads 3










All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.