Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire

Mémoire-projet

Télécharger
Tack, Céline ULiège
Promoteur(s) : Dessart, Laurence ULiège
Date de soutenance : 16-jui-2025/24-jui-2025 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/22695
Détails
Titre : Mémoire-projet
Titre traduit : [en] HOW CAN A LUXURY HOTEL LIKE THE WILTCHER’S OPTIMISE ITS WEBSITE AND USER EXPERIENCE TO ENCOURAGE GUESTS TO BOOK DIRECT RATHER THAN VIA THIRD-PARTY PLATFORMS?
Auteur : Tack, Céline ULiège
Date de soutenance  : 16-jui-2025/24-jui-2025
Promoteur(s) : Dessart, Laurence ULiège
Membre(s) du jury : Bressers, Serge 
Leroux, Eric 
Langue : Français
Nombre de pages : 92
Mots-clés : [en] OTA
[en] Website
[en] Direct Bookings
[en] UX
[en] Personnalisation
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Systèmes économiques & économie publique
Public cible : Professionnels du domaine
Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sales management, à finalité spécialisée
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] This master thesis focuses on a major strategic issue, particularly for the luxury hotel industry. It therefore poses the following question: ‘How can a luxury hotel such as The Wiltcher's optimise and improve its website and user experience in order to encourage customers to make direct bookings rather than using third-party platforms such as Booking.com, etc.?’ Through this case study of Wiltcher's, a prestigious hotel located on Avenue Louise, this master thesis explores the digital levers that could enhance the attractiveness of the establishment's website. The research is based on a mixed approach, combining a qualitative study, a quantitative study, and a competitive benchmark carried out upstream. The study reveals that the main obstacles currently facing the Wiltcher's website are a lack of personalisation, the absence of immersive visuals, and other sticking points in the user journey. Hence the importance of this research, which aims to formulate concrete recommendations based on the analyses conducted. In conclusion, this thesis aims to propose an action plan consisting of realistic ideas to make the Wiltcher's website a real conversion lever, in line with the codes of luxury.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access Mémoire 2025 - TACK Céline VF - s2307328.pdf
Description:
Taille: 2.2 MB
Format: Adobe PDF

Annexe(s)

File
Access ANNEXES - Mémoire 2025 - TACK Céline VF - s2307328 .pdf
Description:
Taille: 882.24 kB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Tack, Céline ULiège Université de Liège > Mast. sales. man. à fin. spéc. (en alternance)

Promoteur(s)

Membre(s) du jury

  • Bressers, Serge
  • Leroux, Eric








Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.