Mémoire-projet
Agro, Ornella
Promotor(s) : Nanni, Vincent
Date of defense : 16-Jun-2025/24-Jun-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/22756
Details
| Title : | Mémoire-projet |
| Translated title : | [fr] Comment l'intelligence artificielle optimise-t-elle la génération de leads dans une stratégie d'inbound marketing ? Cas pratique : Produweb |
| Author : | Agro, Ornella
|
| Date of defense : | 16-Jun-2025/24-Jun-2025 |
| Advisor(s) : | Nanni, Vincent |
| Committee's member(s) : | Gerkens, Caroline
Closon, Martin |
| Language : | French |
| Number of pages : | 81 |
| Keywords : | [fr] marketing [fr] commercial [fr] automation [fr] Intelligence artificielle [fr] génération de leads |
| Discipline(s) : | Business & economic sciences > Strategy & innovation Business & economic sciences > Marketing |
| Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
| Degree: | Master en sales management, à finalité spécialisée |
| Faculty: | Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Abstract
[fr] Cette thèse explore comment l’intelligence artificielle peut optimiser la génération de leads dans une stratégie inbound marketing, en s’appuyant sur une étude de cas menée chez Produweb. Elle met en évidence les bénéfices de l’IA dans l’automatisation des tâches, la personnalisation des contenus et l’amélioration de la qualification des prospects.
File(s)
Document(s)
Comment l'intelligence artificielle optimise-t-elle la génération de leads dans une stratégie d'inbound marketing ?.pdf
Description:
Size: 2.98 MB
Format: Adobe PDF
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.

Master Thesis Online

