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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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MASTER THESIS

Mémoire-projet

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Gilson, Célia ULiège
Promotor(s) : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Date of defense : 25-Aug-2025/5-Sep-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/23887
Details
Title : Mémoire-projet
Translated title : [en] Developing product offerings and brand identity within an exclusive partnership in the outdoor living sector: what strategies to adopt? A case study of RAR Outdoor Concept
Author : Gilson, Célia ULiège
Date of defense  : 25-Aug-2025/5-Sep-2025
Advisor(s) : Cadiat, Anne-Christine ULiège
Committee's member(s) : Manise, Jérôme 
Renotte, Anex 
Language : French
Number of pages : 137
Keywords : [fr] Stratégie de développement
[fr] Expansion de gamme
[fr] Visibilité
[fr] Marketing
[fr] Identité de marque
[fr] Stratégie produit
Discipline(s) : Business & economic sciences > Marketing
Target public : Researchers
Professionals of domain
Student
General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sales management, à finalité spécialisée
Faculty: Master thesis of the HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Abstract

[fr] Dans un contexte où les partenariats exclusifs peuvent à la fois soutenir et freiner le développement, les entreprises doivent trouver un équilibre entre expansion de l’offre et préservation de la relation avec leur fournisseur principal.
C’est dans cette optique que RAR Outdoor Concept, PME liégeoise spécialisée dans la protection solaire et l’aménagement extérieur, revendant exclusivement la marque Winsol, a engagé une réflexion stratégique sur la manière d’élargir sa gamme et de renforcer son positionnement sur le marché local. La question centrale devient alors : comment développer son offre de produits et accroître sa visibilité tout en maintenant l’équilibre d’un partenariat exclusif ?
Pour y répondre, ce mémoire s’appuie sur une démarche alliant analyse théorique et étude empirique, à travers des entretiens qualitatifs menés auprès de profils variés dans le but d’apporter des expériences et points de vue variés. L’objectif est de dégager des pistes concrètes pour concilier croissance, consolidation du positionnement et maintien d’une collaboration profitable avec le fournisseur principal.

[en] In a context where exclusive partnerships can both support and hinder development, companies must find a balance between expanding their offer and preserving their relationship with their main supplier.
It is with this objective that RAR Outdoor Concept, a Liège-based SME specialising in solar protection and outdoor living, and exclusively reselling the Winsol brand, has undertaken a strategic reflection on how to broaden its product range and strengthen its market positioning at the local level. The central question then arises: how can a company expand its product offer and increase its visibility while maintaining the balance of an exclusive partnership?
To address this, this thesis combines theoretical analysis with empirical research, through qualitative interviews conducted with a variety of profiles in order to bring diverse experiences and perspectives. The aim is to identify concrete avenues for combining growth, consolidation of market positioning, and the maintenance of a profitable collaboration with the main supplier.


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Document(s)

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Access MemoireCELIAGILSONS2307880.pdf
Description:
Size: 4.45 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Gilson, Célia ULiège Université de Liège > Mast. sales. man. à fin. spéc. (en alternance)

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Manise, Jérôme
  • Renotte , Anex








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