Feedback

Faculté des Sciences Sociales
Faculté des Sciences Sociales
MASTER THESIS

Elles ne savaient pas que c'était impossible alors elles l'ont fait : la reconversion professionnelle des femmes vers l'entrepreneuriat

Download
Massy, Céline ULiège
Promotor(s) : Orianne, Jean-François ULiège
Date of defense : 1-Sep-2025/5-Sep-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/23992
Details
Title : Elles ne savaient pas que c'était impossible alors elles l'ont fait : la reconversion professionnelle des femmes vers l'entrepreneuriat
Translated title : [fr] Elles ne savaient pas que c'était impossible alors elles l'ont fait : la reconversion professionnelle des femmes vers l'entrepreneuriat
Author : Massy, Céline ULiège
Date of defense  : 1-Sep-2025/5-Sep-2025
Advisor(s) : Orianne, Jean-François ULiège
Committee's member(s) : Claro, Mona ULiège
Language : French
Number of pages : 57
Keywords : [fr] reconversion professionnelle
[fr] femme
[fr] identité
[fr] entrepreneuriat
Discipline(s) : Social & behavioral sciences, psychology > Sociology & social sciences
Target public : Student
General public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Degree: Master en sciences du travail
Faculty: Master thesis of the Faculté des Sciences Sociales

Abstract

[fr] Cette recherche porte sur la reconversion professionnelle des femmes qui quittent le salariat pour créer leur entreprise. Nous allons tenter de comprendre leurs motivations et le changement de l'identité dans cette bifurcation.


File(s)

Document(s)

File
Access Mémoire_Céline Massy_s060727.pdf
Description:
Size: 1.26 MB
Format: Adobe PDF

Author

  • Massy, Céline ULiège Université de Liège > Master sc. trav.

Promotor(s)

Committee's member(s)

  • Claro, Mona ULiège Université de Liège - ULiège > Département des sciences sociales > Du genre et de la théorie sociologique
    ORBi View his publications on ORBi








All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.