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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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Mémoire

The efficiency of a boycott campaign: the case of BDS

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Al-Tahafi, Abdullah ULiège
Promoteur(s) : Artige, Lionel ULiège
Date de soutenance : 1-sep-2025/5-sep-2025 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/24167
Détails
Titre : The efficiency of a boycott campaign: the case of BDS
Titre traduit : [fr] L'efficacité d'une campagne de boycott: le cas de BDS
Auteur : Al-Tahafi, Abdullah ULiège
Date de soutenance  : 1-sep-2025/5-sep-2025
Promoteur(s) : Artige, Lionel ULiège
Membre(s) du jury : Tharakan, Joseph ULiège
Markiewicz, Eva ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 39
Mots-clés : [fr] Boycott, Event Study, Synthetic difference-in-difference
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Méthodes quantitatives en économie & gestion
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Grand public
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences économiques, orientation générale, à finalité spécialisée en economic, analysis and policy
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[fr] This study evaluates the effectiveness of the Boycott, Divestment, and Sanctions (BDS)
movement’s boycott strategy by examining its impact on targeted firms’ stock prices. Two
methods are employed: a short-term event study with 20-day windows around boycott
announcements, which produces inconclusive results due to methodological limits, and a
synthetic difference-in-differences approach comparing boycotted firms with synthetic clones
built from similar competitors. The latter indicates significant negative effects on stock prices
at three, six, twelve, and twenty-four months after announcements, though robustness is limited
by the small sample size, which raises the risk of outliers and idiosyncratic effects. Overall, the
findings suggest that while synthetic difference-in-differences is a promising tool for assessing
long-term financial impacts of boycotts, the current evidence remains preliminary, and further
research with larger samples and stronger robustness checks is needed to draw firm conclusions
about the economic effectiveness of BDS campaigns.


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Access ALTAHAFI-Abdullah-MasterThesis.pdf
Description:
Taille: 1.92 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Al-Tahafi, Abdullah ULiège Université de Liège > Mast. scienc. éc. or. gén. fin. spéc. ec. an. pol.

Promoteur(s)

Membre(s) du jury









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