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HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
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Mémoire

Share buybacks as a real earnings management tool and their impact on post-SEO firm performance

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Aliu, Elvira ULiège
Promoteur(s) : Torsin, Wouter ULiège
Date de soutenance : 1-sep-2025/5-sep-2025 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/24204
Détails
Titre : Share buybacks as a real earnings management tool and their impact on post-SEO firm performance
Titre traduit : [fr] Les rachats d’actions comme mécanisme de gestion réelle des résultats et leur impact sur la performance financière après une émission d'actions secondaires
Auteur : Aliu, Elvira ULiège
Date de soutenance  : 1-sep-2025/5-sep-2025
Promoteur(s) : Torsin, Wouter ULiège
Membre(s) du jury : Diliberto, Aurélie ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 113
Mots-clés : [en] Share repurchases (buybacks)
[en] Seasoned Equity Offerings (SEOs)
[en] Real earnings management (REM)
[en] EPS
[en] Event study
[en] Long-run stock performance
[en] Cross-country
[en] cumulaJve abnormal returns (CAR)
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Comptabilité & audit
Public cible : Chercheurs
Professionnels du domaine
Etudiants
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en Financial Analysis and Audit
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[en] This thesis examines whether share repurchases taking place shortly before a seasoned equity offering (SEO) confer a systema=c advantage at the announcement or in subsequent performance, by using a global sample of SEO issuers from 2009 to 2019. Matched comparisons and panel analyses were used. Results were direc=onally consistent with the hypotheses yet small and imprecisely es=mated: a modest short-window price liZ was observed around buyback announcement date; post-SEO opera=ng measures and EPS appeared slightly soZer for buyback companies; and no clear three-year underperformance was detected when buybacks coincide with sharp SG&A/R&D cuts. Robustness checks did not change these conclusions. Overall, no large, systema=c average benefit from pre-SEO buybacks was found; effects appear context-dependent, mo=va=ng future work with finer =ming, execu=on data, and larger, country-specific samples.


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Auteur

  • Aliu, Elvira ULiège Université de Liège > Master sc. gest., fin. spéc. fin. analysis & audit

Promoteur(s)

Membre(s) du jury









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