Feedback

HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège
Mémoire

Master Thesis : "How can the value proposition of Topa's e-commerce platform be defined to align with the company's mission while effectively addressing the needs and preferences of the online customer ?"

Télécharger
Weytjens, Filip ULiège
Promoteur(s) : Leroi-Werelds, Sara
Date de soutenance : 20-aoû-2025/7-sep-2025 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/24562
Détails
Titre : Master Thesis : "How can the value proposition of Topa's e-commerce platform be defined to align with the company's mission while effectively addressing the needs and preferences of the online customer ?"
Auteur : Weytjens, Filip ULiège
Date de soutenance  : 20-aoû-2025/7-sep-2025
Promoteur(s) : Leroi-Werelds, Sara 
Membre(s) du jury : Fredebeul-Krein, Markus ULiège
Langue : Anglais
Nombre de pages : 144
Discipline(s) : Sciences économiques & de gestion > Marketing
Institution(s) : Université de Liège, Liège, Belgique
Diplôme : Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en MBA
Faculté : Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège

Résumé

[fr] This thesis investigates how Topa’s e-commerce platform can define a value proposition that aligns with the company’s mission and meets the needs of online customers. Using a qualitative single-case study of Topa Packaging, the research analyzes product offerings, customers, and the competitive landscape through internal data, interviews, and web analytics. Results show that online customers, mainly small and medium-sized enterprises, prioritize reliability, product range, and delivery speed over price. The study finds that price promotions have limited impact on loyalty or conversion. Based on these findings, a new value proposition – emphasizing less hassle and less worry – is proposed for the web shop.


Fichier(s)

Document(s)

File
Access OBMBA_C12_Master Thesis - Filip Weytjens.pdf
Description:
Taille: 8.7 MB
Format: Adobe PDF

Auteur

  • Weytjens, Filip ULiège Université de Liège > CU - Open Borders MBA (120 crédits)

Promoteur(s)

Membre(s) du jury









Tous les documents disponibles sur MatheO sont protégés par le droit d'auteur et soumis aux règles habituelles de bon usage.
L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.