Master Thesis : "How can the value proposition of Topa's e-commerce platform be defined to align with the company's mission while effectively addressing the needs and preferences of the online customer ?"
Weytjens, Filip
Promoteur(s) : Leroi-Werelds, Sara
Date de soutenance : 20-aoû-2025/7-sep-2025 • URL permanente : http://hdl.handle.net/2268.2/24562
Détails
| Titre : | Master Thesis : "How can the value proposition of Topa's e-commerce platform be defined to align with the company's mission while effectively addressing the needs and preferences of the online customer ?" |
| Auteur : | Weytjens, Filip
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| Date de soutenance : | 20-aoû-2025/7-sep-2025 |
| Promoteur(s) : | Leroi-Werelds, Sara |
| Membre(s) du jury : | Fredebeul-Krein, Markus
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| Langue : | Anglais |
| Nombre de pages : | 144 |
| Discipline(s) : | Sciences économiques & de gestion > Marketing |
| Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
| Diplôme : | Master en sciences de gestion, à finalité spécialisée en MBA |
| Faculté : | Mémoires de la HEC-Ecole de gestion de l'Université de Liège |
Résumé
[fr] This thesis investigates how Topa’s e-commerce platform can define a value proposition that aligns with the company’s mission and meets the needs of online customers. Using a qualitative single-case study of Topa Packaging, the research analyzes product offerings, customers, and the competitive landscape through internal data, interviews, and web analytics. Results show that online customers, mainly small and medium-sized enterprises, prioritize reliability, product range, and delivery speed over price. The study finds that price promotions have limited impact on loyalty or conversion. Based on these findings, a new value proposition – emphasizing less hassle and less worry – is proposed for the web shop.
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OBMBA_C12_Master Thesis - Filip Weytjens.pdf
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Taille: 8.7 MB
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L'Université de Liège ne garantit pas la qualité scientifique de ces travaux d'étudiants ni l'exactitude de l'ensemble des informations qu'ils contiennent.
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