Du ludème à la diégèse. Le récit vidéoludique au prisme du modèle ludémique
Funck, Aurélie
Promotor(s) :
Dozo, Björn-Olav
Date of defense : 27-Aug-2025/4-Sep-2025 • Permalink : http://hdl.handle.net/2268.2/24895
Details
| Title : | Du ludème à la diégèse. Le récit vidéoludique au prisme du modèle ludémique |
| Author : | Funck, Aurélie
|
| Date of defense : | 27-Aug-2025/4-Sep-2025 |
| Advisor(s) : | Dozo, Björn-Olav
|
| Committee's member(s) : | Badir, Sémir
Mazziotta, Nicolas
|
| Language : | French |
| Number of pages : | 104 |
| Keywords : | [fr] jeu vidéo [fr] narration vidéoludique [fr] narration environnementale [fr] ludème [fr] récit vidéoludique |
| Discipline(s) : | Arts & humanities > Literature Arts & humanities > Multidisciplinary, general & others |
| Institution(s) : | Université de Liège, Liège, Belgique |
| Degree: | Master en langues et lettres françaises et romanes, orientation générale, à finalité approfondie |
| Faculty: | Master thesis of the Faculté de Philosophie et Lettres |
Abstract
[fr] Ce mémoire a pour objectif de recenser et décrire les différents dispositifs narratifs du jeu vidéo, au sein des composantes du médium. Il réinterroge la notion de récit vidéoludique, notamment à l'aide du modèle formel du ludème de Hansen (2023).
Cite this master thesis
All documents available on MatheO are protected by copyright and subject to the usual rules for fair use.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.
The University of Liège does not guarantee the scientific quality of these students' works or the accuracy of all the information they contain.

Master Thesis Online


Mémoire FUNCK Narration VL.pdf